Com hem pogut veure en una de les classes del seminari d’habilitats
comunicatives, la pissarra digital interactiva és una pissarra tàctil, amb la
qual s’hi pot escriure i interactuar mitjançant l’ordinador, els bolígrafs
electrònics corresponents a la pissarra i, fins hi tot, amb qualsevol part del
cos, la qual cosa facilita la seva utilització i motiva als alumnes, ja que el
fet de poder escriure amb el dit és un al·licient força atractiu pels nens.
Aquesta pissarra està connectada a un ordinador, que és el que conté el software de la pissarra digital, i a un projector, el qual reflexa l’ordinador a la pissarra. La utilització d’aquesta pissarra no és complexa, és a dir, que amb una explicació breu i concisa l’alumnat pot familiaritzar-se correctament amb aquesta tecnologia.
Aquesta pissarra està connectada a un ordinador, que és el que conté el software de la pissarra digital, i a un projector, el qual reflexa l’ordinador a la pissarra. La utilització d’aquesta pissarra no és complexa, és a dir, que amb una explicació breu i concisa l’alumnat pot familiaritzar-se correctament amb aquesta tecnologia.
Aquesta tecnologia tant innovadora pot permetre modificar la dinàmica a les
aules i canviar el concepte que teníem fins ara del que podia ser una classe,
la qual cosa les fa més entretingudes i atractives pels alumnes, a la vegada
que facilita i adapta els diferents temaris i exercicis als alumnes amb
dificultats o amb alguna discapacitat i, per tant, requereixin necessitats
educatives especials.
La pissarra digital interactiva pot tenir diferents utilitats, tant des del
punt de vista de l’educador com el de l’alumnat. Pel que fa als educadors, la
utilització d’aquesta eina els hi permet tenir un suport a les seves explicacions
teòriques i pràctiques, poden mostrar material visual, ja sigui portant-lo
preparat de casa o bé fent una recerca de qualsevol informació a internet,
sempre i quant l’ordinador disposi de connexió, cosa que pot suposar un
inconvenient si l’aula o el mateix ordinador no estan habilitats per tenir
aquesta connexió, a més, el docent també podrà fer les explicacions teòriques
que es podrà preparar a casa utilitzant programes informàtics com el Power
Point i elaborar esquemes i mapes conceptuals amb programes específics, com per
exemple el CmapTools.
Pel que fa a l’aspecte pràctic, l’educador podrà dissenyar a través d’un
software, anomenat SMART Notebook, diferents exercicis que s’adeqüin a les
necessitats del temari que s’estigui impartint, també tindrà la possibilitat
d’utilitzar exercissis ja dissenyats, que pot trobar en pàgines educatives, com
per exemple l’adreça web www.edu365.cat.
Pel que fa a l’alumnat, aquesta tecnologia els hi permetrà el fet de poder
ser encara més partícips dins de la classe, ja que poden incorporar, des de ben
petits, la possibilitat de poder realitzar presentacions tant de temari com de
treballs, individualment o en grups, i així fomentar, també, el treball
col·lectiu entre ells.
Els alumnes tenen la possibilitat de fer recerques i preparar-se el
material a casa i portar-lo a l’aula guardat en un
pen-drive per poder exposar-lo, i, també, podran resoldre els diferents
exercicis que l’educador pugui posar, igual que amb la pissarra tradicional
però amb la diferència de que haurà d’interactuar, ja sigui amb un llapis
electrònic o amb el propi dit, per tant, els hi resultarà més atractiu, cosa
que suposa un avantatge per la motivació que els hi suposa participar en les
classes.
Els educadors han de ser conscients que aquesta nova tecnologia és tan
atractiva pels alumnes que s’ha d’utilitzar correctament, ja que si no és així
podria suposar una distracció per l’alumne.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada